Каталог на статиите
Главна » Статии » ОТНОСНО СМЪРТТА » ОТНОСНО СМЪРТТА |
Религии, които включват учението за кармата, не проповядват вяра в Отвъдният свят. Това е друга суеверна страна от кармичната философия. Истината е, че всяко човешко същество започва вечният си живот на другия свят, когато умре. Не съществува вяра в Отвъдния живот при религиите, които се свързват с доктрината на прераждането, с изключение на известен период като преходен стадии между отделните животи на този свят. Както обяснихме в предходната част, това погрешно схващане твърди, че хората се връщат на земята след всяка смърт, и че този процес на преобразуване е непрестанен. Според произлезлият от тази идея Хиндуизъм, хората постоянно се прераждат в едно от различните съсловия, в зависимост от това какво добро или зло са извършили в преходния си живот. Добре известно е че разделението на касти все още преобладава в индийското общество. Каквото и да постигнат през живота си, те не могат да сменят своята каста. Ако си роден като господар, непременно ще умреш като такъв; ако си роден слуга ще умреш като слуга. Вярва се, че това, което хората са направили в предходните си животи, е определило в каква каста ще се родят. Между другото, някой, който в настоящия си живот е господар, ще се прероди в още по-висша каста в следващия си живот, ако има добри дела. И още, според това погрешно разбиране, ако някой има „доба карма”, той всеки път ще се преражда в по-висша каста, а най накрая ще достигне до най-високата степен – Брамин – свещеник. Твърди се, че ако някой прави добри дела, по време на живота си като Брамин, той не ще се върне отново на този свят. За него „кръговрата на живота” е приключил и той е „достигнал Нирвана”. Според тази концепция да се „достигне Нирвана” означава, че човек е отхвърлил всички земни страсти и се е завърнал при душата на Брахман, който се описва като „душата на света”, и се е слял с нея. В Индуските религии, това се смята за най-върховното щастие, което душата може да изпита. Впрочем, според това погрешно виждане, макар че човек може да прави добро през цялото време откакто се е родил, това никога не ще го заведе до отвъдния живот. Той ще се завърне и ще се слее с душата на Брахман. В някои будистки източници ни се дава следната информация за състоянието след смъртта: Независимо дали човек се преражда в Рая или в едно от различните нива на Ада, формите на съществуване в тези места са преходни, тъй като Рая и Ада са на земята и не са вечни. Както става ясно при кармата се вярва в съществуването на нещо подобно на Рай и Ад, където хората получават отплата за делата си. Въпреки това, тъй като това вярване не произтича от истинна религия, то съдържа множество противоречия и подвеждания. Най-напред, счита се, че Раят и Адът са преходни, а не вечни – това, което ни казват истинските религии. Най-нелогичната гледна точка на тази идея е вярването, че тази цялостна система работи от само себе си. Казано с други думи съществуването на Създател, Който е сътворил живота на тази свят, Който е създал Градината и Огъня, Който възнаграждава или наказва хората за техните постъпки, е отхвърлено. Това е изключително нелогично и напълно неприемливо предложение. При липсата на Творяща сила, която управлява справедливо, на върховна мощ, способна да създаде Рай и Ад, всяко твърдение, че хората ще отидат в Рая или Ада е неприемливо за нашия разум и съзнание. Още повече, освен тези вярвания, концепцията за кармата не дава разяснения как са се появили Рай и Ад без наличието на Създател. Тези твърдения са изключително погрешни, запазени като традиция и суеверия. ..... ОТВЪДНИЯ ЖИВОТ ТАКА, КАКТО Е ОПИСАН В КОРАНА От това, което разглеждаме по-горе следва, че в религиите, които приемат идеята за карма, вярата в отвъдния живот не съществува. Или пък се споменава за друг свят само като за място, където човек пребивава временно. Но Аллах ни съобщава в Корана, че когато хората поживеят на земята на кратко време, те ще останат в техния „истински дом” – отвъдният свят, завинаги. Всички хора след като са живели на този свят средно около 60 – 70 години, ще получат заслуженото си в Дженнета или Джехеннема за всичко, което са извършили по време на периода, прекаран на земята. Това е обяснено в Корана както следва: /29:64/
Вярата в Отвъдното е един от стълбовете на Исляма. /7:147/ | |
Категория: ОТНОСНО СМЪРТТА | Добавил: ibnihaldun (27.05.2010) | |
Разгледали: 820 |
Всички коментари: 0 | |