Каталог на статиите
Главна » Статии » СТАТИИ |
Популярно е схващането, че не бива да си поставяме високи цели, стремейки се към по-доброто или да се опитваме да спечелим материална сигурност за този живот. Това погрешно схващане се дължи на това, че се подбират и прилагат някои версии на Корана, като се игнорират други. Аллах ни е създал и Той знае, че ни е вродено да се стремим, съревноваваме и постигаме. „Ние сътворихме човека в трудности." (Ал-Белед:4) Докато ние държим на праведността, концепцията за стремежа да постигнем целите си и мечтите в този живот не е много по-различно от стремежът ни да се доближим до милостта на Аллах в Отвъдното. Ние винаги можем да оползотворим човешката динамика, амбиции и енергия за да се доберем до върха на този живот, също така и в Отвъдния. Въпреки това, само праведните са истинските печеливши. (Аз-Зумер:10) „Който е пожелал наградата на земния живот – при Аллах е наградата и на земния живот, и на отвъдния. Аллах е всечуващ, всевиждащ." (Ан-Ниса:134) Печелившите: (Ат-Теубе:71) Коран-и Керим учи вярващите да разпознават тънката граница между воденето на успешен живот в границите на справедливостта и това да бъдат прекалено заети и обсебени с нашите цели и мечти до степен да ги боготворим. Аллах да пази! Винаги трябва да се придържаме здраво към въжето на Аллах и Неговите повели, които очертават границите. За съжаление ние неусетно можем да опетним вярата си със съдружаване. (Ан-Ниса:48 ) Човек винаги трябва да търси опрощение от Аллах, но преди да е настъпила смъртта. (Ан-Ниса:18 ) „Кажи: „Забранено ми бе да служа на онези, които вие зовете вместо Аллах, след като при мен дойдоха ясните знаци от моя Господ. И ми бе повелено да отдам на Господа на световете." (Гафир:66) Перфектната сигурност за вярващите: „За онези, които вярват и не смесват своята вяра с гнет – за тях е сигурността и те са напътени." (Ан-Енам:82) Гнет „зулм" означава съдружаване с Аллах (ширк). (Ал Имран:191) Аллах е този, с когото трябва да бъде ангажиран разумът ни през повечето време. Истинските вярващи са тези, които споменават Аллах през по-голямата част от времето. (Ал–Муаминун:84-89 ) Стремежът ни да следваме Неговите повели ще ни накара да вървим по пътя на справедливите печалби и ще ни насочи да следваме правия път. Когато приоритета ни в този живот е да се живее в съотвествие с повелите на Корана, Той ще бъде нашата перфектна светлина и ще ни обсипе с благодат в този живот, освен това и с обещаната вечна награда в Отвъдния живот. (Ат-Тахрим:8 ) „Той ще поправи делата ви и ще опрости греховете ви. Който се покорява на Аллах и на Неговия Пратеник, той постига велико избавление." (Ал-Ахзаб:71) Нововъведени забрани, които не са одобрени: „Кажи: „Кой възбрани украсата на Аллах, която Той създаде за Своите раби, и благата от препитанието?" Кажи: „В Деня на възкресението те ще са всецяло за онези, които вярват през земния живот". Така разясняваме знаменията за хора знаещи." (Ал-Еараф:32) Друг пример за това как Аллах усъвършенства Неговата благодат на този свят за праведните е Ибрахим. (Ал-Анкебут:27) Коранът ни разкрива примера за народа на Карун, които били по-мъдри и по-напътени от него. Те ни учат как можем винаги да се възползваме от благата на Аллах в този живот, както и използването им за спечелване на Неговата вечна благодат и в Отвъдното. Карун: (Ал-Касас:76 ) Карун бил братовчед на пророка Муса, мир нему. Първоначално той повярвал в пророка, но поради алчността и завистта си поел пътя на лицемерието, което станало причина за неговата гибел. (Ал-Касас:77)
И в поуките, които съдържа разказа за притежаващия съкровища Карун, и в повелята на Свещения Коран да не забравяме своя дял от земния живот, се влага значението, което Ислямът отдава на усилията, полагани от хората на този свят. Наред с това следващите знамения (виж Ал-Касас:78-84) разкриват бедите, които донася пълното потапяне в земния живот. Коранът препоръчва среден път, който да балансира между близките цели и високите идеали. Човек може да стане предводител и в добро, и в зло, и в зависимост от това го очаква различен край. Достоверен хадис, предаден от Муслим, разяснява този проблем: Богатият вярващ е по-добър от бедния вярващ: (Ан-Нахл:75) Праведността, както е описана в Корана, определя границите на нашите цели и желания. Ние не може да приемаме никакви други ограничения, поставени от някой друг освен Аллах. Сулейман беше един от покорните раби на Аллах. Историята за него в следващите цитати е добър пример и силен наставник за нас във връзка с това, как воденето на праведен живот може да върви ръка за ръка с всички големи богатства на този свят. Примерът за преданост на Сулейман: (Сура Сад:30-40) | |
Категория: СТАТИИ | Добавил: keuser (27.05.2010) | |
Разгледали: 538 |
Всички коментари: 0 | |